Dom

Kupujemy meble inaczej niż nasi rodzice, a branża sprzedaje coraz więcej

Kupujemy meble inaczej niż nasi rodzice, a branża sprzedaje coraz więcej
Polscy konsumenci w latach 2015-2017 wydawali na zakup mebli średnio 4,5 tys. zł, ale rzadko wydawali taką kwotę podczas jednorazowych zakupów. Czym się kierujemy wybierając nowe

Data publikacji: 2018-07-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kupujemy meble inaczej niż nasi rodzice, a branża sprzedaje coraz więcej
Kategoria: LIFESTYLE, Dom

Polscy konsumenci w latach 2015-2017 wydawali na zakup mebli średnio 4,5 tys. zł, ale rzadko wydawali taką kwotę podczas jednorazowych zakupów. Czym się kierujemy wybierając nowe meble?

Kupujemy meble inaczej niż nasi rodzice, a branża sprzedaje coraz więcej LIFESTYLE, Dom - Polscy konsumenci w latach 2015-2017 wydawali na zakup mebli średnio 4,5 tys. zł, ale rzadko wydawali taką kwotę podczas jednorazowych zakupów. Czym się kierujemy wybierając nowe meble?

Zgodnie z danymi GUS i Eurostatu wartość produkcji sprzedanej mebli w Polsce wyniosła w 2016 r. 42 mld zł. Za 10 proc. tej kwoty odpowiada sprzedaż wewnętrzna, 90 proc. to eksport, co czyni z Polski ważnego gracza na rynku produkcji mebli. Polscy konsumenci w latach 2015-2017 wydawali na zakup mebli średnio 4,5 tys. zł, ale rzadko wydawali taką kwotę podczas jednorazowych zakupów. Czym się kierujemy wybierając nowe meble?

Wartość branży i ilość eksportu sprawia, że można Polskę zaliczyć do światowej czołówki w zakresie produkcji mebli. W epoce popularności międzynarodowych gigantów, także w naszym kraju, taka teza może być zaskakująca. Tymczasem polskie firmy sprzedają na zagraniczne rynki aż 90 proc. wyrobów.

– Rynki zagraniczne, a dostarczamy nasze meble m.in. do Niemiec, Anglii i krajów Beneluksu, są dla nas szczególnie istotne – przyznaje Elżbieta Frankiewicz, właściciel firmy meblowej Tetris[1] – nawiązane przez lata relacje biznesowe i zaufanie naszych odbiorców związane z wysoką jakością mebli to mocne fundamenty naszych działań. Jednocześnie pracujemy nad wejściem na rynek rodzimy i na dziś jest to dla nas bardzo ważny cel. Dlatego z wnikliwością przyglądamy się decyzjom zakupowym Polaków.

Coraz rzadziej kupujemy z przymusu

Jak wynika z badań IQS Polacy wydawali w latach 2015-2017 średnio 4,5 tys. zł.[2] W podziale na meble segmentowane dwa na trzy zakupy dotyczyły mebli segmentu value, czyli o wartości poniżej 1 tys. zł lub powyżej 2 tys. zł, czyli z cenowego segmentu premium. Jednocześnie aż w 79 proc. przypadków meble są kupowane etapami, tylko co piąte mieszkanie było od razu wyposażane w komplet produktów. Proces wyboru mebli i ich zakupu jest zazwyczaj długi i nieplanowany. Do nieplanowanych zakupów przyznaje się jeden na dziesięciu z nas.

A to już wiesz?  Jakich barw dodają sobie w życiu kobiety i mężczyźni?

Tym niemniej można postawić tezę, że wraz ze zmianą pokoleniową zmienia się także podejście do urządzania mieszkania. Dla większości z nas (75 proc.) jest to przyjemność i element porządkowania swojej rzeczywistości.[3] Najważniejsze powody dokonywania zakupów to: potrzeba zmiany estetyki, zniszczenie lub zużycie poprzedniego egzemplarza, urządzanie nowego mieszkania i kupowanie mebla po raz pierwszy. Szczególnie ten pierwszy powód jest interesujący, pokazuje bowiem nowy trend. Coraz częściej kupujemy nie z przymusu, ale dlatego że dotychczasowe wnętrza nam się znudziły i potrzebujemy zmiany.

Przygotowujemy się do zakupów w internecie, kupujemy w realu

Najważniejszym źródłem informacji w trakcie przygotowań do wyboru mebli pozostaje internet. Jednocześnie jednak bardzo rzadko kupujemy w sieci. Trend powszechny w przypadku m.in. zakupów pożywienia i dóbr kultury nie znajduje odzwierciedlenia w branży meblarskiej. Tu najpierw szukamy tego, co interesujące, ale potem udajemy się do sklepu – robi tak 50 proc. ankietowanych w badaniu IQS. Zakupy w sieci do domena wciąż mniej niż 10 proc. z nas. Wolimy zobaczyć produkt na żywo i dokonać oceny w oparciu o dotyk, wygodę i dopasowanie.

Jednocześnie wciąż cenimy katalogi produktowe. Choć ich popularność spada i dziś stanowią źródło informacji rzadziej niż internet, to rola w procesie podejmowania decyzji zakupowych jest w dalszym ciągu istotna.

Design ma coraz większe znaczenie

Cenimy sobie jakość w dobrej cenie, dostępność produktu od ręki, długość gwarancji i szybkie terminy dostawy. Cena ma o tyle duże znaczenie, że jeden na trzy zakupy odbywa się w cenie promocyjnej, a jeden na osiem związany jest z koniecznością wzięcia pożyczki lub kredytem.[4] Tym niemniej coraz większą wartość ma design i projekt mebli.

– Już dziś zauważamy zwiększone zainteresowanie designem. Polacy zwracają uwagę na ofertę, porównują rozwiązania proponowane przez różne sklepy i szukają rozwiązań na rzecz swojej przestrzeni. Coraz ważniejsza jest oferta dedykowana – lubimy mieć meble wyjątkowe. Rośnie wśród nas świadomość designu i wykończenia, co związane jest z m.in. z popularnymi programami wnętrzarskimi i dekoratorskimi, jakie z przyjemnością oglądamy od lat. Ich popularność przekłada się później na to, że nasze domy i mieszkania są ładniej urządzone, w lepszym stylu, pełne mebli wyjątkowych. Z większym zaangażowaniem i przyjemnością planujemy, urządzamy i meblujemy – podkreśla Elżbieta Frankiewicz z firmy Tetris.

A to już wiesz?  Wieczór z marką Eichholtz w salonie Clue-Studio

 

[1] http://tetris-meble.com/

[2] https://biznes.newseria.pl/news/polacy-najczesciej,p630032812

[3] https://marketingprzykawie.pl/espresso/polacy-mebluja-domy-wyniki-badania-iqs-need-for-home/

[4] https://www.youtube.com/watch?time_continue=68&v=aGzKC9R_s7c

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Kupujemy meble inaczej niż nasi rodzice, a branża sprzedaje coraz więcej LIFESTYLE, Dom - Polscy konsumenci w latach 2015-2017 wydawali na zakup mebli średnio 4,5 tys. zł, ale rzadko wydawali taką kwotę podczas jednorazowych zakupów. Czym się kierujemy wybierając nowe meble?
Hashtagi: #LIFESTYLE #Dom

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy