LUX Nieruchomości

Luxury Lifestyle Report – Jakie nieruchomości kupują najzamożniejsi?

Luxury Lifestyle Report – Jakie nieruchomości kupują najzamożniejsi?
Sotheby?s International Realty Affiliates LLC 175 Park Avenue Madison, NJ 07940 ?Luxury Lifestyle Report? ? główne wnioski Jakie nieruchomości najchętniej kupują najzamożniejsi ludzie na świecie?

Sotheby?s International Realty Affiliates LLC
175 Park Avenue
Madison, NJ 07940

?Luxury Lifestyle Report? ? główne wnioski

Jakie nieruchomości najchętniej kupują najzamożniejsi ludzie na świecie? Badanie przeprowadzone na zlecenie Sotheby’s International Realty na kilku kluczowych międzynarodowych rynkach wskazuje, że upodobania milionerów z różnych zakątków świata są spójne: od lat prym wiodą rezydencje położone nad wodą, zabytkowe posiadłości o charakterze historycznym, a od niedawna także… tzw. inteligentne domy, zaprojektowane z użyciem niemal kosmicznych technologii.

„Luxury Lifestyle Report”, analiza opublikowana przez Sotheby’s International Realty?, globalnego lidera na rynku nieruchomości luksusowych, opiera się na kilku źródłach danych: ankietach przeprowadzonych wśród kilkuset Klientów, analizach zapytań i wyszukiwań na globalnych platformach online, a także na badaniach przeprowadzonych wśród doradców i agentów firmy. Ankieta koncentruje się na tendencjach panujących wśród klientów dysponujących znacznym majątkiem.

Raport dowodzi, że choć kupujący na całym świecie mają podobne upodobania nieruchomościowe,
i niezależnie od kraju podejmują podobne decyzje, kierując się swoimi aspiracjami społecznymi, potrzebami rodziny oraz opłacalnością inwestycji, można też dopatrzeć się ciekawych specyficznych trendów na poszczególnych rynkach.

I tak na przykład, gdyby życzenia najbogatszych Amerykanów mogły zostać wyrażone w jednym idealnym domu, byłaby to luksusowa posiadłość na wybrzeżu, nad rzeką, jeziorem lub morzem, z garażem mogącym pomieścić kolekcję samochodów, zaprojektowana i urządzona według ich własnego projektu.

Z kolei bogaci Brytyjczycy przykładają szczególną wagę do historycznej wartości rezydencji, poszukując obiektów pałacowych, dworów czy prestiżowych posiadłości. Chińczykom szczególnie zależy na właściwej prezentacji swoich zbiorów dzieł sztuki i szukając rezydencji, zwracają uwagę na elementy takie jak galeria, sejfy etc., a Brazylijczycy marzą o mieszkaniu w „inteligentnym” domu, naszpikowanym najnowocześniejszymi technologiami.

W bazie nieruchomości Sotheby’s International Realty znajduje się znaczna liczba domów odpowiadających kryteriom zgłaszanym przez ankietowane osoby, co oznacza, że wystarczy odpowiednia kwota pieniędzy, by zrealizować marzenia o idealnej rezydencji. Wśród przykładów wymienić można nadmorski dom z garażem na trzy samochody w Water Mill w stanie Nowy Jork, całkowicie odrestaurowany dom z ogrodem w pobliżu Tamizy i 10 Downing St, „inteligentny” dom w Arizonie z hangarem dla awionetki i przestronną rezydencję w Hong Kongu, świetnie nadającą się do ekspozycji kolekcji dzieł sztuki.

A to już wiesz?  Sotheby's International Realty, wchodzi do Polski

Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Sotheby’s International Realty, przedstawione w opracowaniu „Luxury Lifestyle Report”, pozwalają stwierdzić, że w porównaniu z sytuacją sprzed pięciu lat większość zamożnych klientów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i Chin jest bardziej skłonna kupić jako główne lokum prestiżową podmiejską rezydencję niż obiekt w centrum miasta. Jeśli chodzi o następną inwestycję tego rodzaju, tzw. ?drugi dom?, najpopularniejszą opcją okazał się dom nad wodą. Analiza wpisów w wyszukiwarce na stronie sothebysrealty.com wykazała, że najwięcej (42 procent) klientów w segmencie luksusowym zainteresowanych było rezydencjami położonymi nad brzegiem rzeki, jeziora lub morza.

Większość zamożnych klientów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i Chin skłaniało się ku zakupowi rezydencji w celu przeznaczania jej na rodzinną siedzibę, to jest z zamiarem zapisania jej dzieciom, przy czym największe zainteresowanie w tym kierunku wykazywali Chińczycy (93 procent) i Brazylijczycy (92 procent). W przypadku niemal połowy agencji należących do sieci Sotheby’s International Realty, klienci kupujący rezydencje z myślą o swoich potomkach wydają od miliona do trzech milionów dolarów.

Projekt badawczy „Luxury Lifestyle Report” zrealizowany przez Sotheby’s International Realty udowodnił również, że jednym z kluczowych aspektów branych pod uwagę przez nabywców nieruchomości jest zwrot z inwestycji. Większość zamożnych klientów ocenia kondycję rynku mieszkaniowego w kraju,
w którym mieszkają, jako lepszą niż pięć lat temu, uznając jednocześnie, że zakup nieruchomości jest obecnie wyjątkowo korzystny.

Philip White, prezes zarządu i dyrektor naczelny Sotheby’s International Realty Affiliates LLC, komentuje bieżące trendy w następujący sposób: „W ubiegłym roku zdaliśmy sobie sprawę, że segment luksusowy jest głównym motorem poprawiającej się koniunktury rynkowej, co sprawia, że wybory bogatych klientów stały się wyjątkowo przydatną informacją dla analityków ekonomicznych. Nasze ustalenia potwierdziły znane nam wcześniej prawidłowości dotyczące motywacji i oczekiwań tej grupy nabywców: największym zainteresowaniem cieszą się posiadłości o dużych walorach prestiżowych oraz rezydencje zapewniające należytą troskę o najcenniejsze dobro, czyli rodzinę. Klienci ze wspomnianej kategorii są również świadomi ważnej roli nieruchomości jako składnika ogólnego majątku, a tym samym oczekują zwrotu z dokonanej inwestycji. Ważnym miernikiem kondycji rynku dóbr luksusowych jest ich rosnące przekonanie, że posiadanie nieruchomości przyczynia się do wzrostu zamożności”.

A to już wiesz?  Sotheby's International Realty, wchodzi do Polski

* * *

Informacje o Sotheby?s International Realty Affiliates LLC
Sieć Sotheby’s International Realty skupia w chwili obecnej 15 tysięcy niezależnych agentów współpracujących
z 700 placówkami w 54 krajach na całym świecie. Oferty Sotheby’s International Realty prezentowane są
w globalnym serwisie internetowym sothebysrealty.com. Oprócz możliwości dotarcia do szerokiej grupy odbiorców klienci i agenci korzystają z atutów związanych z renomą domu aukcyjnego Sotheby’s i projektów marketingowych o światowym zasięgu. Każde biuro ma niezależnych właścicieli i własną strukturę organizacyjną.

Sieć Sothesby’s International Realty powstała w 1976 r. jako specjalistyczna platforma marketingowa dla niezależnych agencji pośredniczących w handlu luksusowymi nieruchomościami. Celem przedsięwzięcia jest zapewnienie dogodnego kontaktu pomiędzy najlepszymi firmami w branży i najbardziej prestiżową klientelą na świecie. Sotheby’s International Realty Affiliates LLC jest częścią grupy Realogy Holdings Corp (oznaczenie na giełdzie nowojorskiej: RLGY), która jest globalnym liderem w handlu nieruchomościami, pośrednictwie pomiędzy agentami i klientami oraz w zakresie usług związanych ze zmianą miejsca zamieszkania. W lutym 2004 Realogy zawarł długoterminowe porozumienie strategiczne z Sotheby’s, właścicielem słynnego domu aukcyjnego. Umowa dotyczyła licencji na wykorzystywanie marki Sotheby’s International Realty oraz ustanawiała ramy systemu pośrednictwa na zasadach franczyzy. Aby uzyskać członkostwo, agencje nieruchomości i niezależni agenci muszą przejść staranną selekcję. Sotheby’s International Realty Affiliates LLC zapewnia uczestnikom systemu szereg usług w zakresie prowadzenia działalności, marketingu, rekrutacji, edukacji i rozwoju biznesowego. Afiliowane podmioty korzystają również z prestiżu związanego z renomą domu aukcyjnego Sotheby’s, założonego w 1744 r. Więcej informacji znaleźć można pod tym adresem: www.sothebysrealty.com

Uwagi metodologiczne:
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Wakefield Research na zlecenie Sotheby’s International Realty, w okresie pomiędzy 28 stycznia a 18 lutego 2014 r. Ankiety skierowano m.in. do zamożnych klientów w grupie wiekowej 25+ (401 w Stanach Zjednoczonych, 100 w Wielkiej Brytanii, 101 w Brazylii i 102 w Chinach). Po pozytywnej odpowiedzi na zaproszenie wysłane
e-mailem uczestnicy badania wypełniali ankietę online.

A to już wiesz?  Sotheby's International Realty, wchodzi do Polski

Wyniki w każdej z prób zależą od metody jej doboru. Skala rozbieżności statystycznych jest wymierna, jako że wpływa na nią liczba ankiet i wyniki wyrażone w procentach ogółu ankietowanych osób. Jeśli chodzi o ankiety zebrane w ramach omawianego badania, w 95 procentach przypadków skala błędu statystycznego wynosi nie więcej niż: 4,9 punktu procentowego (Stany Zjednoczone), 9,8 punktu procentowego (Wielka Brytania, Brazylia) i 9,7 punktu procentowego (Chiny).

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy