Hotelarstwo

O kształtowaniu przyszłości hotelarstwa i kulisach pracy w branży – debata Heart of Hospitality

O kształtowaniu przyszłości hotelarstwa i kulisach pracy w branży – debata Heart of Hospitality
Informacja prasowa 25, LISTOPADA, 2021 O kształtowaniu przyszłości hotelarstwa i kulisach pracy w branży – debata Heart of Hospitality W nowej rzeczywistości świadomość tego, jak

Informacja prasowa

25, LISTOPADA, 2021
O kształtowaniu przyszłości hotelarstwa i kulisach pracy w branży – debata Heart of Hospitality

W nowej rzeczywistości świadomość tego, jak wiele możliwości i szans na rozwój niesie praca w hotelarstwie jest niesamowicie ważna – podkreślają eksperci, którzy wzięli udział w piątkowej debacie Heart of Hospitality. Spotkanie, którego pretekstem była międzynarodowa kampania Accor, wiodącej grupy hotelowej na świecie, z udziałem ekspertów z branży, a także sektora edukacyjnego, odbyło się w hotelu Sofitel Warsaw Victoria.

Bezprecedensowa sytuacja ostatnich miesięcy i nowa rzeczywistość branży hotelarskiej pokazały siłę zespołów i ludzi, którzy je tworzą. Dlatego w tym szczególnym czasie Accor przygotował kampanię Heart of Hospitality, której główną osią są pracownicy i osoby, które każdego dnia dokładają starań, by będąc w hotelu, bez względu na lokalizację, każdy mógł poczuć się jak w domu.

Polscy bohaterowie kampanii wraz z ekspertami akademickimi spotkali się w piątek w hotelu Sofitel Warsaw Victoria na debacie poświęconej pasji do pracy w hotelarstwie. Wzięli w niej udział: Maciej Majewski, szef kuchni w hotelu Sofitel Warsaw Victoria, Tomasz Schweda, dyrektor hotelu Mercure Kraków Stare Miasto, Barbara Świdrak, Housekeeping Manager w ibis Warszawa Stare Miasto, Wojciech Kęsik, dyrektor hotelu Novotel Warszawa Centrum. Po stronie edukacyjno-akademickiej znaleźli się: dr Piotr Kociszewski, prodziekan Wydziału Turystyki i Rekreacji Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula oraz Małgorzata Szafoni-Chorbińska, dyrektor Zespołu Szkół nr 3 we Wrocławiu.

Największym plusem pracy w hotelarstwie jest brak nudy, nowe wyzwania i szansa na uczenie się czegoś nowego niemal każdego dnia. Nawet po ponad 2 dekadach w zawodzie – zauważył Maciej Majewski. – To także jeden z zawodów, które daje niemal nieograniczone możliwości zwiedzenia świata.

Pomimo wielu możliwości i szans na rozwój kariery, eksperci podkreślają, że bardzo ważne są działania wpływające na zmianę wizerunku pracownika hotelowego.

A to już wiesz?  Mercure Katowice Centrum otwiera drzwi do nowego wymiaru hotelarstwa

Nie wszyscy chcą dzisiaj pracować w hotelu ¬– stwierdziła Barbara Świdrak. – Dla wielu praca w tej branży kojarzy się wyłącznie z obsługą klienta. Tymczasem w hotelu każdy dzień jest inny. Jest wiele obszarów, w których można się uczyć, wykorzystywać swoje umiejętności i związać swoje życie z hotelarstwem na wiele lat. Dlatego cieszymy się, że mogliśmy poprzez nasze historie powiedzieć, jak wygląda branża od kuchni.

Na potrzebę pokazywania kulisów pracy w zawodzie uwagę zwrócili także eksperci akademiccy, którzy edukują przyszłych hotelarzy.

Jak podkreślił dr Piotr Kociszewski: dzisiaj zmienia się profil studenta, dla którego turystyka i hotelarstwo coraz częściej nabierają globalnego charakteru i stanowią okno na świat. Storytelling i pokazywanie, jak coś działa od kuchni, stanowi dzisiaj niesamowitą wartość, szczególnie dla młodych, zainteresowanych przede wszystkim praktycznym wymiarem zawodu.

Wykształcenie zawodowe na wielu rynkach stopniowo odbudowuje się, podnosząc poziom edukacji. Dzięki temu ponownie rozpoczyna swój rozkwit, gwarantując młodym dodatkową szansę zawodowej kariery.

Dzisiaj rynek pracy jest bardzo chłonny i wiele młodych osób w trakcie edukacji równocześnie pracuje oraz zdobywa doświadczenie, także w sektorze hotelarskim – zauważyła Małgorzata Szafoni-Chorbińska. – Młodzi szukają szans na samorealizację, rozwój i zachowanie balansu między życiem zawodowym a prywatnym. Dlatego tak ważne jest pokazanie, szczególnie rodzicom, że branża hotelarska jest opcją wartą rozważenia.

Jak dodała ekspertka, w ponad 3/4 przypadków decyzję o wyborze zawodu i kariery nastolatków decydują rodzice, dlatego to do nich warto docierać z przekazami edukacyjnymi. O potrzebie synergii działań komunikacyjnych branży hotelarskiej ze szkolnictwem wspominali wszyscy uczestnicy debaty, wskazując na istotność kampanii takich jak Heart of Hospitality.

Hotelarstwo to przede wszystkim styl życia i pasja – podkreśliła Sylwia Pawełczyk-Maśluk, SVP Talent & Culture Northern Europe w Accor. – Każdy z bohaterów naszej kampanii, jak i wszystkie hotelowe zespoły, to ludzie z wielkimi sercami do zadań specjalnych. Warto kształcić się w zakresie hotelarstwa, bo także po skończeniu edukacji, przez cały czas, każdy może uczyć się nowych rzeczy, zdobywać dodatkowe umiejętności. To zawód dla wszystkich, a przede wszystkim dla tych, którzy lubią ludzi.

A to już wiesz?  Accor otwiera hotel premium w Czarnogórze i zbliża Swissôtel do gór

To dobry sposób na połączenie pasji do podróży i pracy, co często przeradza się w miłość, także z wzajemnością. Najważniejszy jest ciągły kontakt i relacje z gośćmi, co daje dużą satysfakcję – wyznał Tomasz Schweda. A z kolei Wojciech Kęsik dodał: choć hotelarstwo nie zawsze jest planem, to z pewnością dla każdego stanie się sposobem na życie i to jak przyjemnym sposobem.

W ramach kampanii Heart of Hospitality powstał podcast prowadzony przez Duncana O’Rourke, CEO Accor Northern Europe. To także część ogólnoeuropejskiej platformy branżowej o tej samej nazwie, stworzonej, by przedstawić historie pracowników.

###

O ACCOR
Accor jest wiodącą grupą hotelarską na świecie oferującą gościom wyjątkowe i niezapomniane wrażenia w ponad 5 200 hotelach, kurortach i rezydencjach oraz 10 000 obiektach gastronomicznych w 110 krajach. Grupa dysponuje jednym z najbardziej zróżnicowanych i w pełni zintegrowanych ekosystemów hotelarskich obejmujących szerokie portfolio ponad 40 marek segmentu luxury, premium, midscale i economy. Wyjątkowe i unikalne doświadczenia uzupełnia oferta rozrywkowa, bary i restauracje, markowe rezydencje prywatne, współdzielone obiekty noclegowe, consierge, przestrzenie co-workingowe i wiele innych. Niezrównaną pozycję Accor w sektorze lifestylowym – jednej z najszybciej rozwijających się kategorii w branży – gwarantuje Ennismore, kreatywną firmę hotelarską z wywodzącą się z kultury i lokalnych społeczności z bogatym portfolio przedsiębiorczych i własnych marek z jasno określonym celem. Accor wyróżnia się niezastąpionym portfolio charakterystycznych marek i zespołem liczącym ponad 260 000 osób na całym świecie. Dodatkowo Grupa oferuje wszechstronny lifestylowy program lojalnościowy ALL – Accor Live Limitless, o korzyściach którego przekonało się już ponad 68 milionów członków z całego świata. ALL jako codzienny towarzysz hotelowych gości pozwala na wzbogacenie pobytu o dodatkową wartość i przeżycia związane z szeroką gamą benefitów, usług i doświadczeń. Accor jest głęboko zaangażowany w tworzenie zrównoważonego rozwoju, aktywnie działając na rzecz naszej planety i lokalnych społeczności. W ramach programu Planet 21 – Acting Here. Accor działa na rzecz „pozytywnego hotelarstwa”, a w ramach Accor Solidarity, RiiSE i inicjatywy ALL Heartist Fund pomaga osobom w niekorzystnej sytuacji życiowej poprzez gwarancję wysokiej etyki biznesowej, odpowiedzialność względem turystyki i ekologii, zaangażowania w społeczność, zróżnicowanie i inkluzyjność. Założona w 1967 roku spółka Accor SA jest notowana na paryskiej giełdzie Euronext (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku OTC (kod ACRFY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji na stronie: group.accor.com. Zapraszamy do polubienia naszej strony na Facebooku i śledzenia nas na Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram.

A to już wiesz?  Mercure Katowice Centrum otwiera drzwi do nowego wymiaru hotelarstwa

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy