nieruchomości

Służba pięter na najwyższym poziomie

Służba pięter na najwyższym poziomie
Mówi się, że wizytówką hotelu jest recepcja. Prawdziwymi strażnikami wizerunku obiektu noclegowego są, często niewidoczni, pracownicy służby pięter. Warto stale podnosić ich kwalifikacje i dostarczać im środki czystości oraz

Data publikacji: 2019-12-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Służba pięter na najwyższym poziomie
Kategoria: BIZNES, Nieruchomości

Mówi się, że wizytówką hotelu jest recepcja. Prawdziwymi strażnikami wizerunku obiektu noclegowego są, często niewidoczni, pracownicy służby pięter. Warto stale podnosić ich kwalifikacje i dostarczać im środki czystości oraz narzędzia.

Służba pięter na najwyższym poziomie BIZNES, Nieruchomości - Mówi się, że wizytówką hotelu jest recepcja. Prawdziwymi strażnikami wizerunku obiektu noclegowego są, często niewidoczni, pracownicy służby pięter. Warto stale podnosić ich kwalifikacje i dostarczać im środki czystości oraz narzędzia.

Mówi się, że wizytówką hotelu jest recepcja. Wrażenie na gościach robią też wyszukane rozwiązania architektoniczne, bogate zaplecze usługowo-rozrywkowe czy wysoki standard wyposażenia. Jednak prawdziwymi strażnikami wizerunku obiektu noclegowego są, często niewidoczni, pracownicy służby pięter. Warto stale podnosić ich kwalifikacje i dostarczać im środki czystości oraz narzędzia ułatwiające wykonywanie codziennych obowiązków.

 

Praca personelu służby pięter ma ogromny wpływ na funkcjonowanie każdego hotelu. Od poziomu usług housekeepingu zależy przecież cały skrzętnie budowany image obiektu noclegowego. Podstawowym zadaniem służby pięter jest oczywiście utrzymanie czystości w pokojach i przygotowanie ich na przyjazd gości. W zakres obowiązków personelu sprzątającego wchodzą: wymiana i ewidencja środków trwałych znajdujących się w pokojach, zgłaszanie usterek czy współpraca z recepcją i pozostałymi działami. W luksusowych hotelach standardem jest też serwis wieczorny, tzw. turndown. Nie zapominajmy, że hotelowy housekeeping odpowiada za utrzymanie czystości we wszystkich pomieszczeniach ogólnodostępnych i realizuje specjalne życzenia gości. Powinien więc posiadać przynajmniej podstawową wiedzę na temat atutów i usług obiektu.

Jak usprawnić pracę służby pięter?

Podstawami, bez których służba pięter nie będzie funkcjonowała jak należy, jest opracowanie procedur czystości, planu higieny i regulaminu. Poszczególne zadania powinny być wykonywane w tej samej kolejności i dostosowane do rytmu pracy pozostałych działów. Wypracowanie automatyzmów pozwoli uniknąć zaniedbań i usprawni wykonywanie codziennych czynności. Kluczowy jest też wybór dostawcy środków czystości i akcesoriów czyszczących.

– Producent chemii profesjonalnej ma za zadanie obsłużyć hotel w sposób kompleksowy. Nie tylko dostarczyć skuteczne i wydajne środki czystości, ale też program szkoleniowy dostosowany do indywidualnych potrzeb obiektu. Standardem powinno być również fachowe doradztwo i regularne wizyty serwisowe, mające na celu kontrolę zużycia produktów i poprawę efektywności pracy służby pięter – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality, OPL w Ecolab Polska.

A to już wiesz?  Kameralna inwestycja – „Przy Solipskiej” w Warszawie

Środki czystości muszą być nie tylko skuteczne, ale przede wszystkim wydajne. W celu usprawnienia procesu rozcieńczania i zapewnienia kontroli nad zużyciem produktów, warto zainstalować profesjonalny system dozowania. Dobrze też, aby poszczególne grupy środków chemicznych posiadały kodowanie barwne oraz system ikon użytkowych. Pozwoli to uniknąć pomyłek i ułatwi pracę personelowi sprzątającemu.

– Oferowana przez nas linia produktów dla służby pięter Oasis Pro, dostępna jest w 2 l workach, które służą do napełniania wielokrotnego użytku butelek ze spryskiwaczem. Pozwala to ograniczyć liczbę transportów i zmniejszyć ilość odpadów opakowaniowych przynajmniej o 70 proc. w porównaniu z tradycyjną wielkością opakowań. Ponadto dzięki innowacyjnej metodzie dozowania pracownicy nie mają kontaktu z koncentratami, co podnosi bezpieczeństwo pracy – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality, OPL w Ecolab Polska. – Uzupełnieniem linii produktów jest zestaw akcesoriów do sprzątania, takich jak ergonomiczny mop z mikrofazy, nierysująca nakładka czyszcząca czy gumowa wycieraczka do okien – dodaje Aneta Krupa.

Dysponując odpowiednimi akcesoriami, pracownicy mogą szybciej posprzątać pokój przy zachowaniu wysokiej wydajności. Ułatwiając pracę personelowi, zwiększamy jego produktywność, dlatego warto zapewnić im również dostęp do profesjonalnych szkoleń z zakresu stosowania chemii profesjonalnej.

– Przeszkolenie pracowników pozwoli skutecznie zoptymalizować koszty operacyjne. Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale środki chemiczne i akcesoria czyszczące generują mniej niż 10 proc. kosztów housekeepingu. Największe wydatki stanowią koszty pracy. Dlatego oprócz produktów dostarczamy technologiczne know-how i bardzo mocno stawiamy na szkolenia – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality, OPL w Ecolab Polska.

Program utrzymania czystości dla branży hotelarskiej pomaga w zapewnieniu czystego i bezpiecznego środowiska, co przekłada się na ochronę reputacji, rozwój działalności i zwiększenie zadowolenia gości. Kluczowe jest utrzymanie najwyższych standardów czystości, przy jednoczesnym zapewnieniu wydajności operacyjnej i zrównoważonego rozwoju.

A to już wiesz?  Jak zamknięte rachunki powiernicze wpłyną na ceny mieszkań

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Służba pięter na najwyższym poziomie BIZNES, Nieruchomości - Mówi się, że wizytówką hotelu jest recepcja. Prawdziwymi strażnikami wizerunku obiektu noclegowego są, często niewidoczni, pracownicy służby pięter. Warto stale podnosić ich kwalifikacje i dostarczać im środki czystości oraz narzędzia.
Hashtagi: #BIZNES #Nieruchomości

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy